YoungLaw
Brak kategoriiCzy wiecie co promujecie?

Czy wiecie co promujecie?

450 tysięcy złotych – dokładnie taka kara finansowa została w tym roku nałożona na polskiego youtubera przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. To instytucja, która ma chronić interesy konsumentów, czyli właściwie wszystkich obywateli. Gdy zauważy potencjalne zagrożenie, może ukarać. 

Co zrobił youtuber? Postanowił, podobnie jak wielu z Was, zarabiać i żyć z działalności w Internecie. To był bardzo dobry pomysł 👌. Popełnił jednak błąd: polecił platformę inwestycyjną, która okazała się piramidą finansową. Tu już gorzej👎.

Ta historia pokazuje jak niezmiernie ważne jest abyście dokładnie wiedzieli co promujecie w swoich kanałach. Nieważne, czy jest to kosmetyk, batonik, czy jakakolwiek usługa. Bądźcie tak samo czujni nie tylko przy współpracach, za które otrzymujecie wynagrodzenie, ale także barterach lub gdy dostajecie od marek prezenty. Dopytujcie, oczekujcie informacji, prześwietlajcie, sprawdzajcie. Macie do tego prawo 🙂

Idziemy jednak krok dalej. Dla nas ta historia jest inspiracją do szerszej dyskusji. Co możecie zrobić, abyście mieli stuprocentową pewność, że wasze działania są bezpieczne? Nie będziecie przecież spędzać wieczorów na czytaniu kodeksów i ustaw. Chcecie robić rzeczy kreatywne, a przy okazji dobrze zarabiać na współpracach i reklamach. BEZPIECZNYCH współpracach i reklamach. 

Dlatego w kolejnych postach podpowiemy Wam:
1️⃣Co możecie reklamować, a co lepiej omijać szerokim łukiem?
2️⃣Jak reklamować, aby robić to zgodnie z prawem?
3️⃣Jak oznaczać reklamy i czy jest to w ogóle ważne?

Stay tuned🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Young Law

Mówimy prosto i przyjemnie o prawnych i podatkowych aspektach prowadzenia biznesu lub marki osobistej w sieci i nie tylko.

Newsletter

Zapisz się i otrzymaj od nas darmowy e-book.

“Oznaczenie reklam. Przewodnik dla influencerów i marek”