YoungLaw
Brak kategoriiW ten sposób nie reklamuj, jeśli nie chcesz mieć problemów.

W ten sposób nie reklamuj, jeśli nie chcesz mieć problemów.

Czy wiesz, że zgodnie z polskim prawem, reklama musi być zawsze oznaczona tak, aby osoby mające z nią styczność, były świadome, że jest to reklama? 

Odpłatne promowanie w środkach masowego przekazu danego produktu, bez wyraźnego dla odbiorcy oznaczenia, że jest to reklama – stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. W takiej sytuacji narażasz się na odpowiedzialność cywilną i to Ty w razie potrzeby będziesz musiał udowodnić, że reklama na Twoim kanale była w wystarczająco wyraźnie oznaczona.

Ukrytej reklamy zakazuje również ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – zakazana jest reklama, która sprawia wrażenie neutralnej wypowiedzi. W tym przypadku odpowiedzialność leży po stronie osoby reklamującej, jak i strony zlecającej taką reklamę. 

Jest jeszcze prawo prasowe, zgodnie z którym ogłoszenia i reklamy muszą być oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości co do ich charakteru marketingowego. 

Dużo tego😜

Póki co, w Polsce brak wyroków sądów dot. ukrytych reklam influencerów, lecz to tylko kwestia czasu. Warto zatem abyś był przygotowany na to co może się za chwilę wydarzyć w naszych socialach. Takie wyroki zaczęły się już pojawiać w Niemczech czy we Włoszech. W Wielkiej Brytanii w związku ze znacznym przeniesieniem się marketingu do SM został opublikowany przez tamtejszy organ ochrony konkurencji i konsumentów (CMA) przewodnik dla influencerów dot. właściwego oznaczania publikowanych przez nich materiałów reklamowych. 

A jak jest u nas? Coraz więcej polskich marek oraz użytkowników social mediów ma świadomość tego zagadnienia i coraz częściej widzimy dokładne oznaczenie, które treści na ich profilach należą do reklam. To dobry kierunek, Ty też go wybierz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Young Law

Mówimy prosto i przyjemnie o prawnych i podatkowych aspektach prowadzenia biznesu lub marki osobistej w sieci i nie tylko.

Newsletter

Zapisz się i otrzymaj od nas darmowy e-book.

“Oznaczenie reklam. Przewodnik dla influencerów i marek”